czwartek, 5 listopada 2015

Tort urodzinowy kiwatuszek

Tort Kwiatuszek



Kochani macie dzieci, więc wiecie, że dla nich jesteśmy w stanie zrobić wszystko. Tak było i tym razem. Moja córka zaprosiła dużo gości na urodziny, a więc tort musiał być duży. Wymyśliła torcik w kwiatuszki i ja pełna nieświadomości powiedziałam tak. Efekt piękny, ale same wycinanie kwiatuszków trwało 3 godziny( także jeśli podejmiecie się tej próby zarezerwujcie więcej czasu).

Przepis:

Korzystamy z przepisu na biszkopt puszysty . Do wykonania tego toru pieczemy dwa biszkopty, ja wybrałam średnicę  około 25 cm i zrobiłam jeden jasny drugi ciemny. 





Może i jest to monotematyczne, ale korzystamy z przepisu na masę mascarpone 
Do masy dodałam świeżych truskawek, które dzieci uwielbiają.





Tort po przełożeniu masą wyszedł gigantyczny, półki w lodówce musiałam przełożyć.



Klasycznie wyrabiamy masę maślaną i pokrywamy tort. Pamiętając aby była ona bardzo cienka.


Dekoracja:

Masa cukrowa w kolorach:
  • biały
  • odcienie niebieskiego przynajmniej dwa 
Można oczywiście wykonać go w ulubionych kolorach dziecka (róże, pomarańcze, czerwienie itp.)

Wycinamy wykrawarkami  kwiatuszki, dużo kwiatuszków :-)




Obkładamy torcik rozpoczynając od wierzchu.


Na samej górze możemy wykonać ozdobny duży kwiatek.




SMACZNEGO :-)





2 komentarze:

  1. O rany jaki wysoki, chyba na talerzyk deserowy się nie mieścił?))))

    OdpowiedzUsuń